fredag 28 juni 2013

Tävlingen "gissa blommorna" är avgjord.

Den 17 juni utlyste jag en tävling där det gällde att namnge blommorna i buketten.
Rätt svar är: Prästkrage, Praktveronika (den blå), Daggkåpa, Alunrot (röd), Kantnepeta (lila), Lammöra, Våradonnis (den dilliga).

Ingen hade alla rätt och det får vi väl skylla på den urusla bilden. Min lilla granne, Dessan, hade 4 rätt och det  betyder att hon har vunnit en;
Grattis Dessan, trots att du inte kunde lämna ditt svar i kommentaren här på bloggen utan blev tvungen att e-posta ditt svar. Vi får kolla upp det här med tekniken vid tillfälle va´?

Framöver gör jag en ny tävling, så håll korpgluggarna öppna om du vill delta.

Tack för besöket och välkommen tillbaka en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Ja, det var inte många rätt jag hade ;-)
    Tror inte det hade med din bild och göra, utan blomkunskaperna som inte är så bra hos oss andra. Men kul var det i alla fall. Håller mina ögon öppna till nästa tävling.
    Ja, man kanske ska fixa till någon själv. Det är ju lite pyssel ändå och få ihop något kul.
    Grattis till Dessan :-)
    Kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Ibland känner jag mig som en uppslagsbok. Somliga här på kolonin kommer till mig när de vill veta vad en blomma heter. Det är inte så mycket jag lägger på minnet men av någon anledning finns det många trädgårdsväxter lagrade i mitt minne.
    Nästa gång jag gör en blomtävling ska jag ta en bild på varje blomma enskilt, det gör nog att det blir lite tydligare. Har bara en skruttig liten digitalkamera och är inte på något sätt en bra fotograf. Har lite för lite tålamod tror jag.
    Kramelikram!

    SvaraRadera