lördag 15 juni 2013

Loppis

Jobbigt och roligt idag. Jobbat med loppis sedan klockan 9. Tur att man har förstående kk-kompisar (ja inte av den sort som du kanske tror nu) som hajar att man kan göra mackor utan bröd! En stärkande måltid innan ruschen sätter in.


Här börjar kön bli lång till föreningshuset innan vi öppnar klockan 12.

Vi som jobbar har förmånen att få köpa det vi vill ha innan öppningsdags. Här ser ni Bitte som har hittat den snyggaste lilla väskan. Hon skyllde på att hon ska ha den till sina bouleklot.

Och här är chefen själv som provar en fin dyr klänning.

Auktionisten puffar skickligt för köp av en fin gammal båt. Den skulle jag kunna tänka mig i mitt fönster. Men jag köpte den inte! Puh!


Idag var det kläder och tyger som sålde bäst. Grattis Kerstin och Dessan som var duktiga på att ta ut rätt pris för grejerna.



Här ser ni mina fynd; en hårtork till min keramikverkstad, en klösmojäng till mina katter, och en bok som jag tror är jättebra.

Idag fick vi ihop ca 15.000 riksdaler. Inte dåligt med tanke på att vi vid inlämningen för en vecka sedan tyckte att vi inte fick in lika mycket som vi brukar. Stor applåd till oss som jobbar och till alla kolonister som skänker saker och sedan kommer och köper, köper, köper.

Fina vovsingen Liona kom på besök. Ta en bild på henne sa husse, hon blir så bra på bild. Visst håller vi med va´?!

Nu säger i alla fall jag god natt. Är dötrött! Må så gott gott folk!

2 kommentarer:

  1. Så kul med loppis, och att ni hade toppen väder dessutom. Ha ha.... KK betyder väl kultur kompisar ;-)
    Önskar dig en härlig vecka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt så klart :))
      Veckan börjar med måndagskeramiken på kolonin. Vi har fixat en verkstad med drejskiva, ugn och där träffas vi en gång i veckan hela sommaren. I augusti är vi några som säljer våra alster på vår marknad som vi i kk ordnar med. Jättekul! Egentligen är det här på kollo som jag har mina stamkunder eller rättare sagt mina enda kunder!
      Önskar dig också en skön vecka!

      Radera