söndag 9 juni 2013

Plantbytardag på Listudden

Idag bytte mina Chilisar, Jätteverbenor, Butternutpumpor, Japanska pumpor, perenner av olika slag hem. Fyllde skottkärran och drog iväg till kiosken. Både Chili och Verbenor har jag pysslat om ända sedan i februari. Investerade till och med i dyr växtbelysning så att de skulle trivas riktigt bra. Säger varje år att nästa år ska jag inte hålla på med arbetskrävande förodling. Men så när vi kommer fram till februari månad så kliar det i odlarfingarna. Då är det som om de längtar efter frön och jord.
Det blev en väldig rusch och fart på plantbytarna och som tur var kunde vi stå under tak så att vi fick skydd för regnet.
Här nedan är plantorna jag fick med mig hem.
Det var en jordgubbe, spetskål, broccoli, en lilja som jag inte vet vad det är, bollviva, en annan viva. Nu får jag plantera igen! Får se var jag får plats någonstans.

Gäller att inte denna varelse får tag på växterna. Jag har strött ut äggskal runt omkring bönorna och kålplantorna men inte tusingen utgjorde det något hinder här!
Fram med mördarsekatören bara, shop shop!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar