måndag 17 juni 2013

Keramik på Listudden

På måndagar har vi vår hobbygrupp på Listudden. Vi är flera som gärna sätter händerna i leran. Idag blev det en groda, en kruka, en husskylt och en spilkum som såg dagens ljus.



Vi har det väl för härligt bra på vårt kollo?! Nu var det länge sedan jag var i min verkstad, man har liksom fullt upp med trädgård, kulturkommitté och hobbygrupp. När loppisen är avverkad så tar arrangemang av årets bussutflykt vid. Full rulle!

Här kommer en liten tävling:
Gissa vilka blommor det är i buketten. Du får se buketten från lite olika håll. Och ja, jag vet att bilderna inte har den allra bästa kvaliteten, men jag gör så gott jag kan med de resurser jag har.



Den som först gissar rätt (eller mest rätt) vinner den här grejen.
Lämna svar i kommentarfältet senast den 28 juni kl 18.00.

Tjolahopphopp! God natt och tack för besöket. Må så gott.

3 kommentarer:

  1. Keramik på kollot verkar väldans roligt. Alltid kul och dela med sig av sin verksamhet, duktiga är ni också. Har fått lite energi till att ta mig ner till min verkstad och kladda lite.
    Måste ju försöka och gissa på din fina blombukett, kanske kan jag vinna din fina kanna. Hade ju varit väldans kul.
    Få se nu, prästkrage, daggkåpa, röd alunrot, salvia, blåklint, timotej, riddarsporre.
    En bukett och kanske lägga under kudden i midsommar ^L^
    Ha det så gott, kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hihi Annelie, det började ju bra där med blommorna. Det var bara en tillfällighet att det blev sju blommor i vasen, men jag ska kanske lägga buketten under kudden. Vi brukar skoja här mina grannar och jag att vi ska annonsera efter en sommarkarl. Nu kanske jag slipper det.
    Kladd med lera är kul!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Ja, du Inger. Vissa skaffar sig en sommar katt, men ert förslag låter nog bättre. Han kan i alla fall ta hand om sig när hösten kommer ;-)

    SvaraRadera