måndag 24 juni 2013

Nä, nu flyttar jag till en öde ö!

Vill inte rensa ogräs mer!

Idag har jag, för femtioelfte gången sedan jag "flyttade ut", rensat ogräs utanför häcken och staketet. Snart kommer "skönhetsrådet" och besiktigar att man har skött sig. Det innebär att vartenda litet grässtrå ska elimineras. Och jag är inte klar!!! Sedan några år tillbaka vägrar jag att rensa bort mina självsådda Sibiriska Vallmo(sar?) och det får jag numera inga anmärkningar för.

Att vara kolonist innebär bland annat man måste lyda många jobbiga regler. Och ibland blir man sååååå trött!
Det är då man går och sätter sig i trädgungan och begrundar sin tillvaro.

Tittar på alla vackra växter.
Vit Pion.

Paradisbuske.

Stjärnflocka.

Smultron under trappan.

Pionknopp.

.... på väg att slå ut.

Snart utslagen.
Fullt utslagen Sara B.


Och sedan går man till hobbyhuset och grejar med leran tillsammans med andra kolonister.

Och så är man på gott humör igen!

(Men jag skulle gärna byta ut min kollostuga mot en friggebod på en öde ö i alla fall). Någon?

Tack och hej, nu går jag och lägger mej! Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar