onsdag 12 juni 2013

Häcken är snygg!

Ja, jag tycker att jag har en ganska snygg häck. Jag försöker vara lite kreativ när jag klipper den och låter den bölja. Det sammanfaller med våra jobbiga bestämmelser här på kolonin om att häcken får vara max 80 cm hög i vägkorsningarna och 110 cm för övrigt. Ingen ont som inte har något gott med sig, jag får en böljande häck!
På den här bilden framgår inte det böljande stuket på min häck. Men bakom det härliga Spireafluffet kan ni hitta mig, hängandes i min trädgunga. Om ni inte ser mig krypandes i Backtimjan förstås.
Här trivs Christinas bin förträffligt. Ibland är det ett myller av bin och humlor här.

Idag blev grannens kattgård färdig. Vilket lyxigt ställe kissemissarna får. Syrener, ormbunkar och nysått gräs blir det. Dessutom tillgång till en liten stuga, bara att kliva in genom fönstret.
En hylla i trädet att ligga och jäsa på och speja på mina katter som antagligen avundsjukt kommer att smyga runt gården.
Ingen tvekan om att mina grannar pysslar om sina katter och ger dem bästa tänkbara förutsättningar att trivas.
Nä, nu ska jag ut och kupa potatisen! Tjenamoss, vi ses en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar