tisdag 11 juni 2013

Skördetid


Ojojoj vad gott! Rädisor med lite smör och salt. Sockerärtan rakt in i munnen bara! Underbara sommarfrukost!

Tidigt i morse; upp på cykeln som jag packade med en hink torr lera och 5 kg glasyr, lämpade av i verkstan, vidare till lägenhetsvisning på Allén. Där luktade det äckligt av gammal cigarettrök och det lovade visaren skulle försvinna efter målning av rum och förråd. Allt annat var redan målat. Njae, vet inte jag om jag ska slå till på denna lägenhet eller om jag ska chansa på att det blir en bättre ledig framöver..... Jag fick i alla fall känna på hur det skulle vara att bo i Skarpnäck på sommaren med ett avstånd till kollo som gör att man cyklar på 5 minuter. Det skulle vara BRA!
Hej då, nu måste jag ut och klippa häcken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar