söndag 2 juni 2013

Bokklubben

Bokklubben var hos mig på Listudden idag. För en gångs skull hade jag gjort "läxan" och läst boken. Läste det sista i förmiddags så jag var ju ute i sista minuten. De andra hade tappan läslusten och inte läst färdigt. Gillas av mig eftersom det tyder på att vi är ganska opretentiösa.

Trots att jag har slutat med socker och mjöl så fixade jag en rabarberpaj med vaniljsås. Ni fattar väl att det var ganska svårt att låta bli? Jag skyndade snabbt över med det som blev över till min granne Vera som verkligen behövde lite godis.

Den här boken pratade vi om. Kan verkligen rekommendera den om du gillar att ta del av en skarpsinnig författares beskrivning av tillvaron på en plats mellan Tensta och Rinkeby. Men jag blir beklämd över hur tuffa barn är mot varandra. Vad är det för drift som gör att de måste racka ner på varandra för att känna sig bättre själva?

Katten Silver äger och skäms inte över att placera sig själv på bordet bland mjöl, plantor och keramik. Som tur var kunde vi sitta ute på verandan, vädret var helt underbart idag.
Katten Elsa går inte av för hackor hon heller, det är hon som bestämmer när det gäller.


Ha det gott gott folk! Regnar det imorgon åker jag in till stan. Vad ska ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar