söndag 23 juni 2013

Utsikt från en trädgunga

Midsommardagen vilade ett lugn över Listudden och jag tillbringade en stor del av dagen i min äppelträdgunga. Det är så vilsamt att stilla gunga fram och tillbaka och runt runt och det här är en del av vad jag ser i min trädgård från gungan i midsommartid.
Daggkåpa och Vallmo. Till vänster om Vallmon har Sparris växt upp till en skir buske.


Liten Flocknäva.

Nu har potatisblasten växt sig så hög så att jag inte ser skogen/berget längre.

Allium är snygg även om den i det närmaste har blommat över.

Skir Sparris.

Fjärilarna hade det mysigt. Läääänge!
Alla borde gunga, sa´en Ernst här för leden.
Må så gott alla goa människor, ja vi andra kan väl också försöka må gott! Snart är det måndag, får se om jag kan ta en semestervecka. Det vore skönt.

1 kommentar:

  1. Klok man den där Ernst. Ibland får han till det med sina citat.
    Önskar vi hade ett träd och sätta en gunga i. Ett som håller för tyngden. Visst är det rofullt. Oh...så vackert du har omkring dig där i gungan.
    Och semester skulle jag vilja ha i veckor framöver......suck, men vad vore en dag på jobbet....kanske helt underbart ;-)

    SvaraRadera