lördag 22 juni 2013

Midsommarfin

Ännu en midsommar har passerat och den var sig ganska lik. Listuddens koloniområde fullkomligt invaderas av gäster och det blir ett väldans folkliv, barn, ungdomar och vuxna går fram och tillbaka på alla småvägar och grillångorna passerar min näsa och fastän jag sällan eller aldrig grillar så är det inte utan att det vattnas i munnen. På min veranda hade vi sill-lunch med allt som hör till. Linneas Micke hade kommit upp från Malmö  och de gick vidare för att fira midsommar ute på Djurgården.
På förmiddagen åkte jag till festplatsen med blommor till stången.

Där var folk igång med att dekorera den stora midsommarstången.

Så här fin blev Linnea i blomkransen.

Jag ger upp! Nu har hon hamnat på sniskan och jag fattar inte varför!

Ses väl snart igen! Är jättetrött men hur ska man kunna gå in och lägga sig när solen skiner så fint.... Nä jag går ut och sätter mig i trädgungan en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar