tisdag 4 juni 2013

KRIS OCH KATASTROF!

Min trädgunga är trasig! Det är ju här jag sitter minst en timme om dagen och njuter och funderar. Det har blivit en vana jag inte vill vara utan.
Förra årets ihållande regnande har gjort snörena murkna. Nu blev det bråttom in till stan. Hade tidigare noterat att Granit vid Hötorget hade liknande sittmojäng så nu gällde det att de fanns kvar. Det måste vara just denna sorten som bara består av snören. De som har inbyggd dyna eller tyg är inte bekväma.
Och JAAAAA! Hem kom jag med en ny snörsitträdgunga!



Med hjälp av min eminenta förmåga att kasta lasso och en kratta fixade jag ett nytt rep runt äppelträdsgrenen att fästa gungan i. Har i många år tänkt byta ut repet och nu blev det äntligen av. Bra karl reder sig själv. Nöjd och glad är jag!
Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar