fredag 14 juni 2013

Sladdar, sladdar och fler sladdar

Så här ser det ut hos mig i stugan där jag har datorn och teven. Och så fungerar den inte ens, teven! Det fattas en sladd sa´tv-experten här på kolonin.

Men kära nå´n, kan då inte någon uppfinna sladdlösa apparater! Nu har jag inte tittat på tv sedan mitten av maj månad. Man kanske ska försöka leva hela sommaren utan denna uppfinning?

Något helt annat. Så här ser det ut på min köksbänk på kollo. Ett härligt slarv, med frön som har såtts och ska sås, frukostägg, rädisor, äggskal, salladsslunga, blomskott.
Jag kan inte leva utan min salladsslunga, kan ni leva utan denna tingest?

Något helt annat. Så här ser det ut vid min grind just nu, ett ohärligt slarv.
Klockan 11 kommer herr L och hämtar hoppas jag, så att det blir fint till midsommar.

Så här ser slarvet ut hos grannen. En sorts snyggare slarv, eller hur.

Nä nu har jag visat så mycket slarv så att jag avslutar med något snyggt. Menar inte mina fötter då utan den Lilla Flocknävan som så behändigt breder ut sig runt äppelträdet och bland förra årets stenarrangemang.

Må så gott och misströsta ej. Snart skiner solen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar