lördag 6 juli 2013

Raku och sommarkafé Himlagjord på Ramsö

Marie och jag var en del av underhållningen på årets kafé Himlagjord ute på Ramsö. Ska man notera att vi hade tur med vädret...... Som vanligt!



Våra prylar före (somliga hade mer än somliga).


Vi hade ett fasligt flyt och hann med att bränna alltihop samtidigt som vi informerade intresserade kafébesökare om vad vi höll på med.
Här är några av mina saker, behöver putsa lite mer här och där, men jag måste vila mina arma händer och hela kroppen förresten. Helt slut efter en intensiv dag. Putsa mer gör jag imorgon. Med svinto. Kan ni fatta att man inte repar glasyren!?








God natt, nu går en böcklingluktande och skitig rakubrännare och lägger sig. Duschar och byter lakan imorgon för nu tyar jag inte mer.
Om du händelsevis är intresserad av att äga ett föremål på denna sida så går det bra att kontakta mig för prisuppgifter.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag och bränna raku i, och så många fina saker du gjort. Jag har också bränt mina alster i helgen. Är också slut i rygg och kropp men jag lyxade till det med en dusch innan sängdags. Rök doften sitter dock kvar i näsan :-)
    Kramilikram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Kan man inte få vara med och bränna någon gång ?
    Anita

    SvaraRadera
  3. Jomenvisst Anita, Ramsö bränneri har öppna bränningar i höst.
    Här kan du läsa om villkoren; http://www.hammarbyhojdenskrukmakeri.se/
    Jag hade tänkt att ta det lite lugnt för att spara pengar till en Leonette-sejour nästa vår men om jag känner mig själv så blir det väl svårt att vänta så länge på att få insupa lite rakurök.=^.^=Inger

    SvaraRadera