tisdag 14 maj 2013

Ugnsöppning

..... i grevens tid kan man säga. Öppnade en skröjugn med grejer som ska med till Gotland. För den som inte vet så betyder skröj att grejerna är brända en första gång, till 960 grader. Det är inte så spännande nu för tiden eftersom jag tar för givet att inget har gått sönder eller att något annat tok händer. Denna gång hade jag visserligen stoppat ner en sak som var lite, lite fuktig men då finns det program för det. Allt var helt och fint.
Inget trasigt på våning 1!
Här är Pirjo´s espressomuggar.

Här finns några små askar som ska med till Gotland.

Här får man lägga huv´et på sne´ för hur jag än försöker så ....

På vägen till Listudden idag såg jag en massa fint blåbärsris med fullt av blommor på. 

Som tur var såg jag denna äckliga hög i tid.


Nu har jag redan packat min dramaten full med keramik och eldarkläder. I övermorgon bär det av till Gotland, Kräklingbo för raku-workshop hos Dan Leonette. Ojojoj vad det är spännande.

Kolla gärna in hans hemsida: http://www.leonette.com/om_leonette.htm Här kan ni se de mest fantastiska föremål.

Må så gott gott folk!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får riktigt trevligt på Gotland!

    SvaraRadera
  2. Hej Pirjo, jag lägger förhoppningsvis upp en hel massa bilder på lyckade föremål i nästa vecka. Förväntningarna är höga, kanske alltför höga.
    Kontaktar dig om dina espressomuggar nästa vecka.

    SvaraRadera