torsdag 9 maj 2013

Cykelkärran

Tänk vilken tur jag har ibland. Cirka fem minuter sedan G och M, mina grannar på Listudden, hade satt upp en lapp om att de ville sälja sin cykelkärra ser jag lappen och går till dem och köper kärran på stående fot.
Det dröjer inte länge, (under tiden som jag sitter och har det bra hos en annan granne), förrän G och ytterligare en annan granne, J, har monterat mojängen som ska sitta vid bakhjulet samt hakat på kärran på min cykel.
Känner att jag alldeles för sällan uppmärksammar mig själv på vilka underbara människor jag är omgiven av ute på Listudden! Och nu känner jag en så väldigt stor tacksamhet, till och med så stor så att hjärtat liksom blir lite större i bröstet.
Nu kan jag i sommar ta tvätten i kärran och åka hem till Farsta och tvätta. Jag kan åka till handelsträdgården och köpa en säck jord. Kan åka och plocka stenar. Vem var det som sa´ att man måste ha bil?!


Nedan visar jag bilderna som ger lite färg åt sidan. Är inte dessa skönheter något att vara tacksam för, så säg.
Lungört

Balkansippor och Scilla

Ormöga

Det är mycket blått i min trädgård, eller hur?`Och många stenar!

Solong! Vi ses väl!



2 kommentarer:

  1. Bra träning det där med cyklandet. Hoppas du har nerför backe tillbaka när du har kärran fylld med sten eller jord. Fint blir det i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Bästa stenstället är tyvärr borta nu, där finns nu nybyggda hus. Skulle inte förvåna mig om jag förstörde min bil på att samla sten(bumlingar) ;). Fast det är ju ingen idé att gråta över spilld mjölk, eller hur.

    SvaraRadera