torsdag 2 maj 2013

Snart är det dags...

.... för Workshop hos Dan Leonette på Gotland. Gå gärna in och kolla på hans hemsida. Jag kan inte titta mig mätt i hans galleri. http://www.leonette.com/om_leonette.htm

Gu´ va´ jag längtar! Har precis fått en rapport från grupp nr 2 och ja, vad säger man; någon är kär! I vad/vem? I allt! Det är så härligt att höra från en nöjd människa, det  liksom smittar av sig på en.

Nu har jag tagit några bilder av mina rakuprylar så att jag ska komma ihåg hur de såg ut före. Fast alla dessa saker bränner jag inte hos Dan. Jag måste välja, huga så svårt. Sakerna i de två första raderna är gjorda i porslinslera och de bakre är av stengods med chamotte, det jag brukar kalla rakulera. Egentligen skulle det vara en blandning av chamottelera och porslin, 50/50 typ, men det lyckades jag missförstå, så nu har jag bara några få saker med 50/50.


Här är porslinslera-sakerna

och här är chamottelera-sakerna

några reserver

Må så gott alla!

4 kommentarer:

  1. Underbara saker, kan knappt vänta på att se dem brända. Jättefin blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjoho! Anonym, om två veckor bara!
      Tack för besöket och för berömmet!

      Radera
  2. Lycka till....önskar att man kunde vara där.
    Ska bli så spännande och få se dina fina alster färdigbrända.

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket AK. Jag har kanske alldeles för höga förväntningar på denna workshop. Jobbar med att ta ned dem lite. Hela meningen med den är kanske att lära sig något, men det vore ju kul om något blir så där otroligt vackert som det kan bli.

    SvaraRadera