onsdag 15 maj 2013

Maskrosor

....finns det gott om. Idag har jag tagit bort vartenda maskros utanför och innanför häcken. Och detta endast för att inte förarga grannarna. Inte för att jag säkert vet att dom skulle bli arga om jag lät dem stå kvar och blomma så glatt. Somliga saker gör man för säkerhets skull.

Av en tokig rolig duktig stark söt omtänksam granne och lerkompis har jag fått några så´na här kassar med blytungt innehåll (eller snarare lertungt). Hon har varit och hämtat något ton torr lera från en utställning. Och så delade hon med sig till mig! Vilken granne och lerkompis jag har va´? Men hur orkade hon!?
Nu är det bara att lägga leran i blöt så har man lera för ett tag framåt. Jippiiiii! Tack Susanne!
Imorgon tar jag båten till Gotland!
Byebye!

1 kommentar:

  1. Jösses vad du är produktiv både vad det gäller keramik, men det har vi alltid vetat, men även foton och texter. Nu har jag läst igenom allt, tar kontakt när du kommer hem från älskade Gotland har en KK diskussion.
    Kram A1

    SvaraRadera