söndag 12 maj 2013

Långhelg

har ju många haft. Här i Stockholmstrakten har vi haft ett underbart väder med vackra solnedgångar. Jag är glad för alla som har kunnat vara ute i vår vackra natur. Jag förundras varje dag över alla växter som skjuter upp ur jorden, ur sin vintervila. Tänk, det var inte många veckor sedan det var tjäle i jorden. I min trädgårdskompost är det faktiskt fortfarande fruset längst ner.

Så här fin är min julros fortfarande. 
Grannens ljus-, ljusblåa vitsippor.
Våradonnis lyser som solen själv!
Vitsippor med lite rufs.
Ska verkligen min nyplanterade Magnolia slå ut när jag är bortrest?
Kungsängslilja måste väl vara ett av naturens underverk?!
Förra årets Pelargon får vackert stå inne ett tag till.
I fönstren står frösådderna och trängs.
Och inne i stugan på borden står keramiken och trängs!
Varför kan jag inte sluta att tillverka keramik?

Det var allt för idag. Vi ses en annan dag. Ha det gott så länge!



2 kommentarer:

  1. Vilka fina blombilder! Nu vill man ut i naturen.

    SvaraRadera
  2. För en gångs skulle tycker jag själv att de blev ganska bra. Men Magnoliabilden blev tyvärr suddig. Kul att det finns förbättringspotential!

    SvaraRadera