måndag 6 maj 2013

Dramaten

Nu har jag blivit en så´n där dramaten-tant. Som är lite besvärlig på bussen. Tur att jag är morgontrött så att jag åtminstone håller mig undan i rusningstid. Men är det någon som kan förklara för mig varför dagens bussar måste vara så otillgängliga med en massa nivåskillnader. Fattar inte vitsen med det. Så jäkla bökit när man är en dramaten-tant!


Så här packad är jag när jag drar iväg till Listudden nästan varje förmiddag. I korgen, som är fastbunden i dramaten-staget, har jag varje dag i över en veckas tid skeppat ut mina frösådder av Chili och Jätteverbena. Och i själva dramaten laddar jag med min keramik som förhoppningsvis ska hitta nya ägare ute på kolonin.

Det blir inte mycket tid i verkstan i dessa ljuva maj-tider. Maj är den mest arbetssamma månaden i trädgården. Allt ska fixas, klippas och putsas, delas och gödslas.

Den här tjejen hittade jag på en bänk vid busshållplatsen. Är hon inte galet matchad? Till och med bänken går i samma färg ju!

Go´kväll gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar