torsdag 2 januari 2014

Tillgängligheten .......

....... är väl inte den bästa till Drömverkstan, eller vad säger du syrran? Tror du att du skulle komma upp?

Är du så nyfiken så att du skulle vilja prova? Det vore så roligt om du kunde komma på besök.

Idag var jag i verkstan och hänklade några muggar av en ny modell. Mina muggar brukar ju för det mesta bukta inåt, men här buktar de utåt. Jag har tänkt på folk som vill värma händerna genom att kupa dem runt temuggen. Sån´t går ju bättre med bulliga muggar, eller hur?

Här står några muggar av min vanliga modell och väntar på beskickning och hänkling.

Egentligen är det inte alls muggar jag ska göra nu, det finns inte alls med på min att-göra-lista. Visst är det typiskt, att man gör allt annat än det som står på listan.

Men nu är det dags för en interiörbild eller tre. Så att eventuella spekulanter på en verkstadsplats kan se hur fint och praktiskt vi har det.
På toa har vi plats för lerlager.
Här syns det att vi har kommit igång, det ser lite rörigare (och roligare) ut nu än för en månad sedan. Här pågår lerskapande.
Men vi har fortfarande duk på bordet! Nu längtar vi efter folk som vill jobba där så att vi får vika ihop duken.

Tack för besöket. Hoppas att du kommer igen. Jag önskar er alla ett riktigt trevligt och spännande 2014.


4 kommentarer:

  1. God fortsättning!
    Vilka fina muggar du gör, både de insvängda och de utsvängda! Så roligt det verkar.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag har inte ännu, efter måååånga muggar, bestämt mig för vilken mugg jag gillar bäst. Och precis just nu kom jag på att jag ju inte behöver bestämma mig. Jag kan ha en mugg av varje modell och färg i mitt skåp och så tar jag den jag gillar bäst för tillfället. För jag lär ändra mig, det vet jag.
      Ha det gott, kram Inger

      Radera
  2. jag är tveksam om jag funkar. Hur bred är dörren? Jag är nog tillräckligt nyfiken på att kolla, någon dag, då Ivar kan skjutsa mig o ev hjälpa mig in.
    Jag VILL komma. Kram/Elsie Vilken kommentar ska jag trycka på`?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tryckte på rätt ställe Elsie. Jag ska mäta dörröppningen och återkomma.
      Kram Inger

      Radera