söndag 12 januari 2014

Pingvindille

Heej! Jag är ny här, vad heter ni? Jag heter Fyra och jag är drejad. Ni båda ser lite tummade ut.
(forts följer)
--------------------------------------------------------------
Idag blev det ingen glasering. Orkade helt enkelt inte. Dessutom är det ju söndag (eller var rättare skrivet) och då får man väl vila lite grann. Jag städade verkstan ordentligt i alla fall, vi får ju besök imorgon. Plockade upp en hel del ur skröjugnen i förrgår;

Mycket av det här ska rakubrännas, så det dröjer innan man får se något resultat.
Som vanligt och typiskt mig så är det en massa olika saker. Jag har så svårt att göra mycket av samma. Ibland skulle jag önska att jag gjorde t ex många fat i samma stuk men i olika storlekar och olika glasyrer. Nä, då hittar jag på något annat att göra, som pingviner till exempel.
Tur att jag inte behöver försörja mig på lerskapandet!

Hej då och må så gott! Vi ses väl......

4 kommentarer:

  1. Där känner man igen sig - Mer driven av kreativ njutning än buisness ;)

    Vilka fina pjäser ! ! ! !

    SvaraRadera
  2. Kul och se din kreativitet. Många fina alster du gjort.
    Det är väl få som kan försörja sig på sitt skapande.
    Själv får jag väl vänta tills jag också blir pensionär för att få en månadslön.
    Får vara glad om man får ihop för leran mm. i dags läget.
    Hälsningar från vitt Skåneland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, får se om det blir med glasyr på också. Det är minst lika svårt att glasera som att dreja tycker jag. Men huvudsaken är väl att jag tycker att det är så in i baljan kul med keramiken!

      Radera