söndag 19 januari 2014

E´re jul igen?

Närå, det är bara jag som testar att få till en röd färg som duger. Och det här blev helt ok tycker jag själv, vad tycker ni? Äntligen en transparent glasyr som uppför sig som jag vill. Så nu väntar jag bara på nästa jul, då ni, ska ni få se på tomtar från Drömverkstan.

Men idag var det som en julafton för en hobbykeramiker! Öppnade en glasyrugn som blev helt okey med vissa undantag och allt var min förtjänst och mitt fel så jag kan inte skylla på vare sig glasyrer eller annat.
Här är en prylkavalkad a la 19 januari 2014;
Nu börjar jag bli trött på mina gamla glasyrer. Vad skulle du vilja se för färg på mina saker?
Leran är PRGI (pepparkaks) och glasyren är vit tenn. Blir alltid som förväntat.
Trapp.
Tripp.
Trull.
Uschiamej så fult detta blev då. 
Snyggt med vit insida men ack så svårt! Kaffe ser gott ut i turkos!

Snipp snapp snut, nu e´ julen slut!

Må så gott och försök att njuta av den vita snön!
Tack för att du kikade in och välkommen tillbaka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar