fredag 24 januari 2014

Pingvinflocken växer

Sjuan, åttan, nian på tork!
-Öh, du tian, undrar om vi får tillhöra flocken därborta? Känner mig lite kall och fuktig, brrrr!
Jorå, elvan, du vet väl att vi pingviner är kända för vår generositet. Jag är säker på att vi kan klämma in oss där och få lite värme av dom så att vi torkar snabbt.

Det är inte enbart pingviner i verkstan nu, här ska bli en burkparad också. Det gäller att öva på att locken passar.

Och vad ska man ha dessa till då? Flingsalt kanske? De minsta burkarna passar till det tycker jag. Har man katt som dansar på bordet när man är borta är det bra med lock. Ska göra dem svarta, det står bra mot det vita saltet.

Du kanske vill komma till verkstan och göra en saltburk? Susann och jag har bestämt att vi ska ha kurser så småningom. Då är du välkommen, säg bara till så ordnar vi några tillfällen.

Ha det bra, och håll ut, snart är det vår igen!

Kram Inger

2 kommentarer:

  1. Kul att du fått i hop så många pingviner. Hur många är det du ska ha?
    (Pingvinerna är inget jag tänkt göra, har fullt upp med blommor just nu)
    Härliga burkar dessutom. du är verkligen produktiv.
    Hälsningar från ett vinter vitt skåneland.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie i vinterland. Ni har det nog vintrigare än vi här uppe i norr.
    Jo, vi har ju tänkt att det ska se lite kul ut på stan om vi placerar massor av pingviner kanske någonstans invid vatten. Vi söker just nu ett samarbete med naturskyddsföreningen och det ser ut som om det kommer att ske. Du kommer med säkerhet att få läsa mer om det här i bloggen. Om det blir många hobbykeramiker som hakar på så blir det ännu roligare. I det här fallet gäller verkligen ju fler desto bättre.
    Brukar du göra burkar? Vilket sätt att fixa det här med locken tycker du är bäst? Jag har inte hittat bästa sättet, alla är så svåra tycker jag. Men det är väl bara att Keep practising, som Simon Leach säger.
    Kram Inger

    SvaraRadera