onsdag 22 januari 2014

Solsken

......ute och solsken inne, det blir så snyggt! Älskar när strålarna letar sig in hos mig.
Och man blir så glad så glad, även om dammet och katthår ligger som ett filter över allt. Det är bara att ta av sig glasögonen.
Ser du så fint Copper matt tar emot solen!
Pippi Strandskata i samma glasyr och rakubränd har Dan Leonette gjort.

Gå gärna in och kolla på denna mästare här;
 www.leonette.com
Om ni är på Gotland så ska ni absolut ta en tur till Kräklingbo och titta på fin keramik och konst. Sedan kan ni fortsätta en liten bit och käka flundre på Katthammarsvik. En oslagbar dag har du då fått.
Bara det ville bli sommar nå´n gång........

Kram på er vi ses snart igen!

5 kommentarer:

  1. Ser varken damm eller katthår på din bild. Ser bara ett ombonat rum, vad fint du har.
    Önskar också att det snart blir vår så vi kan börja vara ute på våra lotter.
    Hoppas vi ses hos Lena Israelsson den 30/1.
    Ha det gott Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle se min säng! Ett pälstäcke är vad jag har.

      Måste vara med min goa unge och se till att hon har det någorlunda bra efter operation. Så det blir inget möte för mig. Ni lär prata om skördefesten också såg jag på face book. Må så gott och hälsa maken.

      Radera
  2. Inget solsken idag. Tur, för jag har nya glasögon och ser väldigt bra. Här finns också katthår och damm.
    Så mysigt det ser ut hos dig och med solen som skiner in. Så vacker glasyr! Ser ut som lite rost.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka och få solsken. Det längtar man efter.
    Så vackra raku alster. Sol på och dom blir som guldkorn.
    Såg fram emot Gotland nu i vår men annat kom emellan.
    Får ladda till höstens workshop eller till nästa år.
    Pst skulpturerna känns som vanliga bränd keramik,
    som dina pingviner kanske :-)
    Trevlig helg.
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir inget Gotland för mig heller detta året. Har grävt så djupt i kassakistan i samband med att vi ställde i ordning Drömverkstan så jag får nog spara ihop lite kosing först. Dessutom behöver jag hellre en kurs i drejning, dreja stort skulle jag vilja kunna.
      Tyckte att jag såg en strimma av lite rost på ryggen på din skulptur. Vackert. Det känns skönt med ruffa ytor som omväxling till de perfekta drejade och blankglaserade. Det ska bli spännande att se dina citroner sedan.
      Ha en skön helg du också. Kram Inger

      Radera