torsdag 30 januari 2014

Bokklubben i Drömverkstan

Här är min kära bokklubb. Vi firade Gunillas födelsedag och vi hade några timmar med leran, Cava, ost och vindruvor. Ja ja liiite chips också om sanningen absolut måste fram!
Tänk att vi har hållit på i .... jo, 16 år är det väl? Eller? Vi har en ganska odisciplinerad form av bokklubb och läser sällan samma bok till samma tillfälle, men vad gör det. Vi tycker att det fungerar bra ändå och skrattar ofta gott åt att vi är ganska glömska, vilket ibland gör att det blir svårt att återge vad boken handlade om eller till och med vad författaren hette. Just nu läser vi förstås Munro och vi har lite olika syn på detta författarskap. Jag vet inte om jag är särskilt korkad, men jag har lite svårt att ta till mig hennes berättelser. Måste försöka med några fler innan jag ger upp och kan tala om varför. Vi väntar med spänning på att Lena Anderssons bok, den som hon fick Augustpriset för, ska komma i pocketformat. Vad hette den nu igen ....... Hm.... Hennes förra bok hette i alla fall "Var det bra så?" och den gillade vi alla. Snacka om en tjej som slår huv´et på spiken. Den nya boken ska handla om hur det kan te sig för en kvinna som älskar högt och som inte vill inse att mannen ifråga inte hänger me´. Hur mycket kan någon förnedra sig för sin kärleks skull? Ämnet är väl inte något nytt under solen men det ska ändå bli spännande att läsa Lena´s bok eftersom hennes sätt att analysera sakernas tillstånd i den förra boken var så briljant.

=^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^= =^.^=
Tillbaka till Drömverkstan;
G tummade en svamphatt, E och M kavlade varsitt fat med olika mönster på och tummade varsin skål, L kavlade två fat. Jag ska hjälpa dem att glasera deras alster i vit tenn och G:s svamphatt ska jag engobera i blått först sedan blir det vit tenn även på den.

Bilder på deras alster. Undrar om de kommer ihåg vem som gjorde vilket? Jag gör det.





På En Sked Krog bjöd vi G på en god och vällagad middag.  En ovanligt lyckad och skön dag och kväll och jag tror att G uppskattade vårt tilltag. Vilka sköna typer jag har förmånen att få umgås med, prata med om livet, litteratur och mycket annat. Ibland har man tur som är på rätt ställe och i rätt tid.

Ha det nu så gott alla människor! Har ni förresten märkt att det är avsevärt mycket ljusare nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar