onsdag 17 april 2013

Arbetsbänken

....har äntligen kommit på plats! Så nu är det bara att kavla och hänkla på. Tack snälla J som hjälpte mig att sätta ihop den och tack snälla S som hjälpte mig att få hem den från affären.

Här står J och beundrar alla föremålen på affischen som så vackert sitter över min arbetsplats. Det är Signe Persson Melin´s affisch från Waldemarsudde-utställningen.

Jag är så in i vassen glad över att jag nu har ett ställe med gott om plats att vara på. Vi tvättade fönster och skurade golv, dammade persienner och satte upp fina affischer på väggarna. Hoppas bara att Ali inte blir förskräckt nu, när vi har tagit för oss av lokalytorna.

Satte på en skröjugn full med alstren från Ali´s och min workshop vi hade för Skarpnäcks barn på påsklovet. Ska bli kul att se dem brända.

Och så putsade jag med plastpåsen på mina burkar som jag hade Terra Sigillata på igår. Nog tycker jag att jag har fått dem lite blankare, men spegelblankt, njae det tycker jag väl inte.


Här är allt som måste skröjbrännas med det snaraste. Nu har jag plats att ställa upp mina prylar!

Så var ännu en dag i verkstan slut. Idag var det härligt! Nu är jag trött. Vårtrött. Längtar till imorgon så att jag får sätta igång med skapandet.

Solong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar