lördag 6 april 2013

Keramik

Måste luska ut hur det blir här på Blogger när jag fogar in bilder, så här kommer lite slumpvis utvalda bilder på min keramik. Om du händelsevis skulle vara intresserad att äga en kopp eller så går det bra att kontakta mig så berättar jag om priser. När jag blir lite mer kaxig lägger jag kanske ut fler bilder av min keramik här.

Kaffekopp med fat i stengods.

Kaffemuggar i stengodslera.

Ännu mera kaffemuggar.

Kaffemugg och mjölkkanna i stengods.

Ljusstake. Stengods.

I dessa pytteskålar kan du ha salt och kanske en god olja.
Doppa  brödbitar, supergott!

4 kommentarer:

  1. Under varje inlägg längst ner finner du orden Ingen kommentar eller Kommentar. Klicka där och du kommer till stället där du kan lämna en kommentar.

    SvaraRadera
  2. Nähä, det blev ju en konstig kommentar som jag skrev själv. Du behöver inte alls klicka på något ord för att lämna en kommentar, det är ju bara att klicka in sig i rutan längst ner vettja!

    SvaraRadera
  3. Hej Inger. Så fin en side du har her, og jeg sys du laver nogle dejlige drejede ting, det er det som jeg skal lære men det er svært at dreje lige så snart det skal være lidt større ting. Den er så glad din side, så glade farver. Mange keramik-hilsener Sanne...:O))

    SvaraRadera
  4. Hej Sanne!
    Du är så snäll! Jag är verkligen inte bra på detta med att skapa en sån här sida. Hade egentligen inte en aning om hur jag skulle göra så jag klickade lite här och lite där och prövade mig fram. Otålig som jag är så kunde jag inte vänta på hjälp. (Man kan inte tro att min dotter är grafisk designer, hehe!)
    Jag är inte bra på att dreja, men jag kämpar och kämpar. Om jag tar mer än 1,5 kg lera så går det inte alls att centrera, speciellt inte om leran är det minsta hård. Oavsett hur bra eller dålig man är så är det roligt och det är det som är huvudsaken för mig. Jag tröttnar aldrig på leran!
    Dina alster, Sanne, stimulerar min fantasi och jag tänker när jag ser dem att jag ska lägga in mer av min fantasi i min keramik. Men när jag kommer till verkstan så blir det ändå så att jag vill försöka dreja den bästa skålen, kannan eller muggen. Rätt och slätt. Utan mönster och krusiduller. Någon dag kommer jag kanske att explodera i dekorationer. Under tiden får jag nöja mig med att älska att se dina saker Sanne.

    SvaraRadera