lördag 13 april 2013

Promenaden

Idag var det promenaddax med Listuddsvännerna. Vi styrde kosan mot Hötorgshallen. C, som var dagens kapten, tyckte att det var läge att kolla in den uppfräschade saluhallen, Stockholms matmecka om ni frågar mig. Ger en stor eloge till Stockholms stads fastighetskontor som lyckats bra med uppgiften att fixa till hallen. Gillar att jag kände igen mig, att hallen var ungefär som vanligt, men mycket snyggare. Saknade dock G Nilsson som fanns i blickfånget förr när man åkte nerför rulltrappan. Det var en så´n där köttaffär där gubbarna hade pennan bakom örat ni vet och som skrev priset på paketet. Nu blev jag allt lite nostalgisk tror jag. Hör väl till åldern antar jag.

Vi åt lunch hos Cajsa´s Fisk, deras fisksoppa är bara så god!

Här går C och M igenom honungssortimentet hos P&B som hade en ny etablering i den nyare delen på gatuplanet.

Väl hemma igen fann jag L och katten Silver som spelade spel på nya telefonen!

Avslutar med något färgglatt! En härlig Ranunkelbukett jag fick billigt på torget i Farsta eftersom det var lördag!

Trevlig helg önskar en blyg och ny bloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar