tisdag 23 april 2013

Är det jul igen?

.....kan man ju undra när man ser denna bild från verkstan!


Man måste ju börja i tid. Till julen som varit blev det inga nya tomtar och nu fick jag plötsligt lust så då får man passa på. Tror att några får åka med i rakutunnan på Ramsö i sommar.

Upptäckte att min äppelkvist från Vera på Listudden har slagit ut. Fick ni lite försommarkänning nu? Det fick jag. Det ska bli intressant att se om björkarna får musöron den 10 maj. Jag brukar säga att hur än vintern eller våren har varit så kommer björkarna på samma tid varje år.


Nä nu bara måste jag skola om mina Jätteverbenaplantor och mina Chilisar. Skulle ha skett för mer än två veckor sedan, fattar inte vad det är som hindrar mig. Jord har jag. Krukor har jag. Plats har jag. Växtbelysning har jag.


Har ni försått några favvosar?

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Har köpt en massa fröpåsar men inte tatt mig tid till att så.
    Är så dålig på att sen sköta dom.
    Har blivit glömsk eller lat på gamla dar ;-)
    Vill ha det enkelt och bara så på platsen så får det sköta sig själv.
    Härligt att se att andra är så flitiga.
    Hälsningar från Skånelandet.

    SvaraRadera
  2. Har precis upptäckt löss på chilisarna! Så jag håller nog med dig om att det är bättre att så sån´t som man kan så direkt på marken när tiden är inne.

    SvaraRadera