fredag 12 april 2013

Trädgårdsmässan

Ojojoj, vad jag har ont i fötterna! Gick runt på trädgårdsmässan i ca 6 timmar idag. Såg fina idéträdgårdar, röstade på den finaste (Rosendal), fina balkonger, röstade på den finaste (Kolonistens längtan).

Men allra först, redan innan jag kom in i själva mässhallen såg jag den finaste installationen jag någonsin sett på den stora ytan alldeles efter entrén. Och jag har nog varit på vartenda mässa sedan den startade! Och där har diverse trädgårdsstorheter ställt ut sina skapelser år efter år.

Det var en yrkeshögskola´s förstaårselever som hade byggt den. Och nu har jag glömt namnet på skolan! Typiskt. De hade i alla fall använt ful sprängsten runt kanterna och sprängstenen blev det vackraste jag sett. Vilken inspiration!

Här är tre bilder, sedan dog batteriet i kameran. Typiskt.

Lägg märke till den vackra sprängstenen! 

Min kamera är inte tillräckligt bra för att fånga hela grejen tyvärr så den fina helheten får du föreställa dig. De hade fått med precis allt som jag vill ha i en trädgård. Kunde ha tagit hela klabbet och flyttat till min koloniträdgård. En elev som stod där överöste jag med beröm och hon blev uppriktigt glad.

Hejsvejs, nu ska jag drömma om vacker sprängsten i min trädgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar