söndag 7 april 2013

Längtan är svår nu...

Denna söndag i början av april kunde verkligen vara bättre. Det är inte utan att man längtar svårligen efter värmen. Ute snöar det! Och inne jamar katten, han längtar ut, det är jag övertygad om. Och jag tröstar och lugnar, säger att snart, snart flyttar vi ut till vår lilla kollo-stuga. Så här vackert var det kring midsommar förra året.

Ja och så längtar i alla fall jag till mitten av maj, för då ska jag åka till Gotland och gå en workshop för Dan Leonette, den trevligaste och duktigaste keramiker jag vet. Det är verkligen en ynnest att få lära sig det han vet om raku. Här nedan ser du en bild på prylar jag har gjort för ändamålet.

Får inte ta med mig allt till Gotland, men jag vet en som har rakuugn där jag hoppas få bränna en hel del i sommar. Dessutom ska jag till Ramsö och bränna. Kan liksom inte få nog av raku.
Ha en fin söndagskväll och så hoppas vi på en fin ny vecka!

4 kommentarer:

  1. Halloj,kul att det händer något igen,du som tycker det är kul. Hoppas det går lättare här så du inte tröttnar. Lovar hoppa in och titta. Nu lyser solen igen i alla fall,vi syns snart där ute.
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Oh så spännande det låter...att bränna raku hos Dan. Och dessutom åka till Gotland, min favo ö.
    Var och såg när han brännde, en semester vecka för 2 år sedan.
    Håller med, en mycket trevlig och sympatisk man. Lycka till. Kommer tillbaka till din sida och kolla igen för här fanns mycket trevliga och härliga bilder.
    Ha det gott. Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annelie, jag är inte så bortskämd med besökare, är lite för blyg för att basunera ut att jag har en blog(g). Det var min dotter som la ut en länk på keramiker i skandinavium via min dator så man kan väl säga att hon gjorde en sådan där facerape som jag har sett att ungdomarna skriver om. Numera brukar jag lägga ut en länk på min fb-sida i alla fall. Du är välkommen tillbaka!
      Må så gott! =^.^=Inger

      Radera