fredag 6 december 2013

Möjligheternas hus i Skarpnäck

.....idag igen. Det är som om mina fötter styr dit alldeles av sig själva när jag kliver av bussen. Bara en liten liten titt. Dom kan ju ha fått in något vi behöver i Drömverkstan.

Och vilken tur! Hittade två vitmålade gamla stadiga stolar för 75 kronor styck och ett litet perfekt bord för vår gipsskiva och vågen får kanske plats också. Bordet kostade 50 kronor.

Ja och så kunde jag inte låta bli att köpa denna fattigmanskristallskål på fot med fattigmanssilverslev och tre vackert slipade glas till Linnea.
















En söt gryta till mig. Har aldrig sett en sådan form på gryta förut. Nå, den är av aluminium och det använder vi inte till att laga mat i eller hur? Nä, jag ser den framför mig med ett stort fång prästkragar och midsommarblomster. Vad ser ni?
















Efter besöket i Möjligheternas hus gick jag förstås till Drömverkstan i snögloppet. Där glättade jag för glatta livet!
Men jag har inte det tålamod som krävs för att det ska gå att spegla sig i grejen! Eller tålamod, nä det kanske handlar om bristande lust.....





















Jag bestämde mig för att nu fick det vara nog. Good enough! Sitta i tv-soffan och putsa är inte my cup of tea! Hör du det Danny!



















Vad tycker ni om locket på den runda grejen? Passar det eller passar det inte? Känner mig inte nöjd, det är väl därför jag frågar. Lock är så otroligt svårt att göra tycker jag. Inte nog med att det ska passa i hålet, det ska också passa med formen. Brukar säga att hänklar på muggar är det svåraste, men det vete fasen, lock är nog kinkigare.

Susann, min kompanjon i Drömverkstan, åstadkom stordåd idag! Hon har idogt övat på sina bats och nu har hon lyckats dreja ett stort fat ända ut i kanten. Grattis Susann!
















Nästa övning blir att göra högre kanter också.

Ha det gott alla goa människor. Imorgon vaknar vi till vinterland.
/Inger

1 kommentar: