måndag 23 december 2013

GOD JUL!

Det är hög tid nu. Att önska alla bloggläsare en skön helg som blir precis så som ni önskar. Jag är inte så väldigt bra på det här med en upphaussad jule-hög-tid och inte heller är jag så förtjust i kommersiella traditioner. Beror kanske på att jag var ett av alla dessa barn som inte gillade när vuxna blev förändrade, röda om kinder och näsa och lite tjatiga.
I år har vi bestämt att vi INTE ska ha julklappar. ALLS! Fast joo, ett litet rött kuvert kan jag väl få ge i alla fall.....
Och fast jag inte gillar pådyvlade traditioner; ett litet litet litet granaktigt träd kan jag väl ha i alla fall.....
....så att jag har någonstans att hänga mina keramikstjärnor.......

Och när nu jag får mina älsklingar på julaftonsmiddag så ska jag väl ändå sätta igång och laga lite traditionell mat i alla fall......
......en finsk kålrotslåda är väl lite svensk, eller hur......
......och halländsk långkål kan man väl äta på ett stockholmsjulbord ......
Lingonsill och Wasabisill är väl så traditionellt som något kan vara ......
Men här går väl gränsen i alla fall...... inte en hemgjord knäck så långt ögat når! Och till min tradition hör att det är jag som äter upp de med körsbärslikör i. Otrooooligt bra att det är två nu för tiden.

Tack för att du kikade in hos mig. Hör av dig om du vill ha recept på mina underbara rätter här ovan. Imorgon blir det mer mat. Man ska väl inte skita i traditionerna som någon sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar