lördag 21 december 2013

Dra hem maten

En rejäl julklapp från en hönsmamma; mat, mat, mat!

Vi fattade nog inte när vi lassade på i kundvagnen hur tungt det skulle bli att dra hem all mat. Både jag och L är envisa som synden så även om det tog lite tid så lyckades vi med projektet "dra hem maten". Inte ska väl lite kryckor och smärta hindra oss!!!

Efter en promenad med många vilopauser kom vi till L:s nya fina lya söder om stan. Hon bor så fint och trivsamt och jag är så glad för hennes skull. En härlig dörr som har sett många människor gå in och ut;
Är det tomtemor som står där .....
Sedan blev jag bjuden på en god middag på lax, klyftpotatis, spenat och en alldeles underbar kall sås.
Tiden gick alldeles för fort. Hem till Farsta!

Som, i takt med att en flytt närmar sig, blir bättre och bättre i mina ögon. Tycker till och med att dessa höga karaktäristiska Farsta-hus är vackra. Vad tycker ni?

Morsning! Vi kanske ses imorgon. Kram och God Jul på er allihop. Nu måste jag ägna mig åt långkålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar