onsdag 10 december 2014

Dekaler på mina muggar

Öppnade en dekalugn igår. Vad tycker jag nu om detta resultat? Ja missförstå mig inte, själva det tekniska resultatet är alldeles jättebra, ugnen har skött sig exemplariskt och jag med. Inte en endaste luftblåsa. Men jag är så tveksam till att använda grejer som någon annan än jag har gjort. Skulle å ena sidan vara roligt om man på ett enkelt sätt kunde göra egna dekaler men å andra sidan finns det ju så många andra sätt att dekorera sina föremål. Och varför känner jag inte samma dubier inför att använda t ex virkade dukar med mera för att göra mönster i leran med. Jag använder gladeligen virkade dukar och spetsar som andra har virkat.

Skulle vara roligt att pröva de där amerikanska färgerna som verkar vara så enkla att måla med.

Vad tycker ni gott folk? Är det lite fusk när jag bränner fast dessa dekaler på mina drejade muggar?

Här har jag gått all in eller hur? Alla blommor och bin jag hade till buds.



Tack för besöket!
Lämna gärna en kommentar. Det skulle vara intressant att få veta vad just du tycker. Kramkram!

5 kommentarer:

  1. Jösses vilka vårkänslor man får, så fina som vanligt. Tack även för trevlig shopping senast.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Jösses vilka vårkänslor man får, så fina som alltid. Tack även för trevlig shopping senast.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Hallå Anneli, det var så trevligt att du kom. Kom gärna in igen någon gång om du ändå har vägen förbi när du har varit på Listis.
    Efter nyår har jag rea, 25-50% drar jag av på vissa saker.
    Kram =^.^=Inger

    SvaraRadera
  4. Jättefina!
    Jag tycker inte alls att du ska känna dig tveksam för att du inte har ritat dekalerna själv - en kläddesigner eller sömmerska tillverkar sällan tygerna själv, eller hur? Jag vet att det är lite av ett tabu för en del keramiker, men jag tycker mest att de är löjliga... Och jag är helt säker på att kunderna inte bryr sig om vem som ritat dekalerna.

    SvaraRadera
  5. Cecilia, tack för din kommentar som fick mig att tänka. Jag hade bara virkade dukar i åtanke. Sist jag var i verkstan kände jag mig löjligt nöjd för då använde jag en detalj från ett virkat överkast som jag gjorde själv på 70-talet. Men ditt argument om tyger och sömmerskor är ju klockrent.

    SvaraRadera