fredag 18 oktober 2013

Drömverkstan

Arbetet med verkstan fortskrider och gu´va´kul vi har. Målar bruna stolar vita. Häftgrund är bra!
 Undrar när man ska få tid till att kladda med leran......

Typiskt!

Inte för att de virkade dukarna kommer från mormor Tyra, men ändå......

Mr Å kan också borra! Mera praktiska grejer sätter han upp ovanför drejplatserna. Vi var på IKEA !

Imorgon drar vi till Ramsö och bränner i tunna och sågspån måste vi ta med oss förutom den otroligt dyra kopparcarbonaten. Susann lastar min dramat med sågspån.

Om du lägger huv´et på sné, lutar det till vänster, så ser du kanske vad jag har ställt i min hylla.

Susanns hylla. Man kan kanske se vem som förvärvsarbetar ......  ;)
Kan någon berätta för mig varför bilderna blir så här? Jag har ju vänt dem rätt i bildarkivet.
Nä nu får jag se till att sova några timmar så att jag inte missar båten i morgon bittida! Hoppas att inte den skarpt lysande fullmånen ska störa mig.
Ha det gott och så ses vi snart igen väl?

2 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Vad fint ni börjar få. Tur att ni har Åke som hjälper till.
    Blir det någon invigning snart?? Vill så gärna komma och titta på er lokal.
    Namnet passar ju jättefint.
    Vi höres
    Anne

    SvaraRadera
  2. Jorå Anne, och så är det tur att min brorsa har hjälp till. Nästa vecka ska han hjälpa till att hämta två drejskivor också. Det ska verkligen bli spännande.
    Jag har skrivit här någonstans, det har du kanske missat, att vi ska ha invigningskalas med glögg och pepparkakor den 30 november kl 15-18. Då är du och alla andra som ser detta välkomna på ett titt in i Drömverkstan. Kram Inger

    SvaraRadera