torsdag 10 oktober 2013

Tid är pengar - är pengar tid?

Eftersom jag är rik på tid och inte på pengar så ska jag, bland jord och rötter,

plocka ut lecakulorna och spara dem till nästa vår då de små klöverlökarna ska sättas ner i jord igen. Nu får lökarna bo under diskbänken för att gå in i vintervila.

Se så många kulor det var.

Nu behöver jag inte köpa nya, tillverkaren behöver inte tillverka nya. Förutom att jag spar pengar genom att använda en halvtimme på att plocka fram kulorna (= pengar, hahaha) så har jag sparat lite på jordens resurser.

Men någon måste väl ha förlorat kanske vi tänker .....
Fabrikören? Arbetaren? Skattemyndigheten (dvs vi alla)?

För att ytterligare beskriva hur sparsam jag var idag kan jag berätta att jordhögen fick följa med till komposten på Listudden. Snacka om att man är KORREKT ibland! ;)

Hur är det med er? Har ni tid? Är du då rik?

Kram och må så gott! Hälsningar =^.^= Inger


1 kommentar: