tisdag 23 juli 2013

Och nu skördar vi!

Ojojoj, man blir proppmätt när man odlar på en liten plätt!
Sugar Snap
Sockerärt De Grace
Allåkerbär
Zuccini
Potatis Cheri
Japansk bladgrönsak Shungiku 
Pumpablomma, Butternut eller Kabucha, hur ska jag veta när
....mina två pumpaplantor har beblandat sig med varandra och skapat en pumpadjungel!
Rosensallat
Tomater (har tappat bort namnet)
Röda vinbär
Oranieäpple
Gurkört
Störbönan Blauhilde
Chili, Huspeppar
Chili, Pusa Juw
Palmkål
Svarta vinbär
Och älskade goda Cheri med smör!

Kan det bli bättre? Och här har jag ju inte fått med allt ätbart som finns i min lilla trädgård.

Nu går jag ut och äter lite vinbär.

Må så gott !

Kram från en välsignad matodlare. 

2 kommentarer:

  1. Oh vilka fina bilder. Längtar nu ner till Kojan men där torkar väl det mesta bort nu när jag inte är där.

    Vad gör du med gurkört?
    kram Birgith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisstja, förutom att jag lägger blommorna på maten så brukar jag lägga dem i isbitarna. Det ser så vackert ut i drinken eller bubblet.
      Nästa vår m å s t e du komma till mig på våren och förse dig med diverse matnyttigt i form av plantor eller frön.
      Kram Inger

      Radera