lördag 20 juli 2013

Margaretakalas och räkfrossa

Vilken tur att man känner en Margareta!
Här skär hon upp en tårta som var helt underbar sa alla. Vad vet jag, men jag vet att min Margareta tänker på mig också!


Från det ena kalaset till det andra.
Kulturkommittén på Listudden har kombinerat planeringsmöte och räkfest hos Dessan.
Här sitter vi i Holken.


och käkar räkor så det står härliga till!

Lite nytta gjorde jag allt innan alla kalasen.
Klättrade upp på stegen och klippte bort den risigaste Kaprifolen jag någonsin sett maken till. Bra koll på grannarna från stegen.


2 kommentarer:

  1. Jag fick fira min Margaretadag tillsammans med två andra Margaretor fast utan tårta, men vi grillade och myste med vin och god mat ute i skärgården. Det blev också ett kylslaget dopp i halv storm och kalla nordliga vindar. kram Birgith

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är väl då en riktig hurtbulle Birgith! Var det någon annan som badade? Var det inte styv kuling i Skärgården?
      Kom till Flatenflaten och bada istället vettja, här håller vattnet 21 grader.
      Kram Inger

      Radera