fredag 26 juli 2013

Rena fönster

..... och Pirjo och räkor och skitbil!

Äääntligen blev det av, tvättade fönster. Ja, inte alla, men tre åtminstone, så nu är det bara fyra fönster kvar.
Fönstren var så skitiga, såg knappt ut genom dem. På riktigt! Men nu ser några ut så här. Inte för att jag trodde att Pirjo skulle börja klaga och tvätta mina skitiga fönster, men visst blir man på bättre humör efter en rejäl fönstertvätt.....

Undrar vad som ska till för att  jag ska fortsätta med de andra fyra?
Pirjo, min gamla kompis från fsk kom på besök i kolonin. Vi fick en jättefin kväll på min veranda, med räkor och gott kallt vitt vin.

Tills den här kom! Fy faen! Jäkla skitbil! Var det verkligen nödvändigt att komma nuuuu?!!

Det finns för- och nackdelar med allt, eller hur.

Pirjo hämtade sina espressomuggar och sedan blev det med mera.

Följde Pirjo till t-banan och glömde totalt bort att jag ville ge henne en present. Piiiiirjo, kom tillbaka och hämta den!

Hej svejs från en glad och nöjd keramikist och kolonist och fönstertvättist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar