söndag 23 mars 2014

Tjuvstart

Är visst våffeldag på tisdag. Vi firade vårens ankomst och att dagen är lika lång över hela vårt vackra klot. På Listudden bjöd Maggan på våfflor och kaffe och vi satt ute i solen och vi hade det alldeles, alldeles underbart.

När jag ändå skulle ut på Listis så tog jag med mig en massa nygräddad keramik ut. Fyllde min dramaten och nu är bordet inne i stugan fullproppat. Kom och köp så att jag får plats med mer. Jag har vårpriser just nu eftersom jag är så glad.
Lägg märke till att jag har börjat greja till muggar och krukor nertill. Burken till vänster är gjord med den så kallade klädnypsmetoden. Lite pill för att få locket att passa men nu sitter det som gjutet.



Muggen till höger; svartbrun lera med turkos blank glasyr. Burken till vänster har samma glasyr men vit lera.
Gillar särskilt när den svartbruna leran syns oglaserat.
Här torkade jag av glasyren på kanten på det kavlade lilla fatet.
Vit tenn-glasyr på den svartbruna leran.

Den turkosa blanka glasyren blir ännu bättre på svartbrun lera.

Den svartbruna leran blir troligen blir min favoritlera ett tag framöver. Nu längtar jag efter leveransen från Tyskland.

Må så gott alla vänner, imorgon börjar vi på ny kula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar