söndag 16 mars 2014

Öldesign, hinkdesign, keramikdesign

Äntligen, efter 2-3 år, får jag se de mirakulöst snygga ölflaskorna som Linnea har designat. Brygghuset Finn har med hårt arbete i bryggerilokalen, med inredning och bryggapparaturer av olika slag, äntligen kommit igång med försäljningen. Ölet finns på många pubar och krogar i Skåne och från och med 1 mars kan man beställa drycken på Systembolaget. Vilket jag förstås gjorde första dagen. Har ännu inte hört ett dyft från bolaget. Så jag åkte till designern i A-berg och si, hon hade ett par flaskor i kylen. De hade kommit med specialleverans.

Vad säger ni? Är flaskorna snygga eller är de snygga? Och by the way, ölen är god!

Appropå design:  Har ni sett en gulligare hink? Jag kunde inte låta bli att köpa den på Bea. Om man ändå måste ha en hink, varför inte en blommig?

Linnea tillverkade en underbar rättikagratäng som vi åt tillsammans med laxkotletter och sedan gick vi ut i trädgården med varsin kopp kaffe. Första gången! Tänk vilken tur hon har haft till slut med bostad.
Joorå, keramiken i bild har jag designat och tillverkat. 
Lite bus!
Javisst kan man ha scenkläder i fönstret.

Vi skrattade gott åt att den enda sittplats vi kunde hitta var bland en massa bråte.

Snart kan Linnea sätta igång med vårbruket. Det blir spännande.

2 kommentarer:

  1. JA! Snygga ölflaskor! Och att ölen var god gör det ju ändå bättre.
    Mysigt med det första kaffet ute! I dina fina muggar! Gillar färgen!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar min turkosa! Ska snart visa den på den svartbruna leran. Där blir den vacker också.
      Kram Inger

      Radera