lördag 22 mars 2014

Kaos och fynd

Man vet aldrig vad man hittar i vårt soprum.

Ena dagen ser det ut så här och fantasin skenar iväg. Jag stod där i dörren, ganska häpen, och i mitt huvud spelades det upp ett senario; Någon har slängt något som någon annan ville ha kvar. Att hoppa ner i tunnan och leta var aldrig ett alternativ, nä, så någon välter ut två av de tunnor som man slänger sån´t som inte kan sorteras. Undrar om någon hittade det som någon annan slängde? Det måste ha varit värdefullt. Kanske förlovningsringen? Vigselringen? Smycket som någon ärvde?

Ett par dagar senare kan man göra fynd. Idag hittade jag den här makapären. Är det någon som vet vad det är? Jag tänkte att den är bra att hänga smycken på. Prövade hänga kaffekoppar men det gick inget vidare.


Jag tar gärna emot förslag på makapärens användningsområde.

Ha det gott och tack för besöket. Önskar er alla en god natt och sköna drömmar.






3 kommentarer:

  1. Oj, vilken röra!
    Det var ett fint fynd du hittade men jag kommer inte på något användningsområde just nu. Men det finns säker något jättebra.
    Tack för din gulliga kommentar. Nä, jag har inte gått någon kurs men skulle gärna vilja.

    Kram och god natt!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Man har den som sällskap, t.ex. i soffan framför teven, härlig att krama på, bra på att jaga möss och andra smådjur, gillar ofta färsk fisk om du vill bli kompis med den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Johan, jag förstår att du fokuserade på katten Silver som syns i bild nere i vänstra hörnet. Har aldrig definierat honom som en mackapär. Först tänkte jag ta den mackapär jag menade till soffan och krama om den lite, tänkte att om jag såg den med Johans ögon så skulle det lösa sig med användningsområde. Eller är det verkligen så att du inte såg den...... Kan du inte snika till dig ett glasögonbidrag?

      Radera