söndag 24 november 2013

Nydrejat idag igen!

Man kan nog säga att jag är i verkstan varje dag nu. Det är en så stor frihet att kunna komma och gå som jag vill. Det gör så att kreativiteten flödar och att kroppens eget värklindringssystem går på högvarv.

Idag har jag drejat i Rolls Roys-lerorna från England som man kan köpa i Strängnäs. Först blandade jag en chamotterad lera med porslinslera och gjorde några krukor med tjock kant.














Sedan blev det ren porslinslera, och himmel och pannkaka! det var som att dreja i Toy blandat med Nivea hudkräm. Så mjukt och härligt. En cylinderformad burk med lock. Alltså lock. Det är så förbenat svårt. Får se om det passar. Burken ska jag spara tills jag får tillgång till en rakuugn. Peel off ska det bli. Imorgon blir det fler porslinsburkar.













Som ett bevis på att det är en skruv lös någonstans visar jag här upp mitt senaste fynd från Möjligheternas hus i Skarpnäck.
Jag har ingen LP-skivspelare!!!!












Så tog jag en vända till sopsorteringsrummet. Där fanns (som vanligt) gubben som bor i 7:an. Vi började prata om begagnat och fynd så jag visade honom mitt nyförvärv. Då berättade han att han har ett hundratal LP-skivor i sin källare tillsammans med två skivspelare som han ville bli av med. Nu är jag alltså spekulant på hans ägodelar. Vi får se hur det går.

Tack för besöket och ha nu en riktigt skön vecka!
Kram från en drejare!

1 kommentar: