torsdag 21 november 2013

Trodde jag väl aldrig !

Att jag skulle kunna lida av brist på internet. Symtom; rastlöshet, irritation, huvudvärk, känsla av att vara utestängd. Känslan av att jag missar något. Jag gick till doktorn. Fick nå´t slemlösande. Får se om det hjälper. ;)

Datorn fick skjuts av min kära bror till datordoktorn Tummen och två dagar senare står min lilla laptop på sin plats igen. Puh! Skönt! Nu är man på banan!

Tack! Tusen tack Tummen!
Nydrejat till Tummen.
Allt elände började med att jag skulle installera ett säkerhetspaket som min Internetleverantör hade skickat per e-post till mig. Den dära Mackaffe hade i två års tid tjatat på mig om att jag borde förnya dvs köpa "hans" virusskydd. Varje gång jag öppnade datorn tjatade "han", inte bara en gång utan flera. Man fick hålla fingrarna i styr för att inte klicka på köp. Listiga typer som placerar stäng-krysset och köpknappen på samma ställe. Varje gång jag fick räkningen från Glocalnet på mitt mobila bredband tjatade de om att jag skulle beställa deras säkerhetspaket. Till slut gav jag upp mitt motstånd och beställde från Glocalnet. Som om jag hade det på känn, att det skulle gå åt skogen med installationen, var det med stor tveksamhet jag påbörjade proceduren. Trodde det skulle vara krångligt, men det såg lätt ut. MEN. Eländet stannade på 17 % och stod där och stampade i två timmar. Jahaja tänkte jag, var det inte detta jag kände på mig, att det skulle krångla. För första gången sedan jag köpte datorn blev jag tvungen att ringa supporten. Avinstallera sa han. Det gick inte. Systemåterställning sa han. Det gick inte. Gick inte att stänga av, gick inte att sätta på. Och tror ni att supporten kunde hjälpa mig??? Näää, så klart inte.

Härmed varnar jag varje läsare för att installera Glocalnets säkerhetspaket. I alla fall om du inte har en "Tummen" i närheten.

Nu är det natti natti och så ses vi imorgon, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Verkligen ingen hit och få virus eller bli kapad. Lite komiskt ändå att man fick köpa det.
    Visst är man lite data beroende ;-) Media karusellen ökar mer och mer.
    Undrade dock var du tog vägen, du sågs inte på blogg eller fb.
    Lertokig som du också är, och öppnat verkstad och allt, trodde jag att du blev helt uppslukad av drejandet :-)
    Ha en härlig helg
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hahaha, man skulle ju kunna ha trott att jag drunknat i geggamoja. Ju mer jag drejar ju mer gegga. Nu har jag inga Kesohinkar kvar att ha drejvatten i.
    Nu längtar jag till imorgon, då blir det verkstan. Idag har jag hjälpt min dotter flytta. Hoppas att kroppen orkar upp imorgon.
    Ha det bra med dina julmarknadsförberedelser!
    Kram Inger

    SvaraRadera