torsdag 19 september 2013

Ger upp nu ....

....det är väl höst då. Sitter i min lilla stuga och tar sats för att gå till duschhuset för en välbehövlig tvätt. Man ska ju in till den stora staden i eftermiddag för inköp av drejskiva. Ute står regnet som spön i backen, brrrr. Blev nödvändigt att sätta på elementet för första gången sedan i våras. Det är 11 grader ute och schersminbuskens grenar piskar mot fönstret. Värmer på kaffet från i morse, slår i en skvätt tillåten vispgrädde. Katten jamar högljutt, kan inte förstå, verkar det som, att jag inte har dörren öppen så att han får full frihet att välja mellan ute och inne som han vill. Så har han haft det hela långa sommaren ju!

Det är väl höst när till och med Höstanemonen har tappat sina kronblad?


Så här såg det ut för bara en vecka sedan!



Samtidigt är det mycket som blommar än i min lilla trädgård. Så slutar det bara att regna så ....

Syrenhortensia

Luktärter

Tidlösa, Nakna jungfrun, höstkrokus det är bara att välja.

Sköldpaddsört, Syrenhortensia, Klematis Jackmanni (stolen har tappat ett ben så den åker till soptippen ;))

Höstaster

Strutbräken, Nunneört

Digitalisrosett lovar gott inför nästa sommar.

Mina första Humlekottar. Ska lägga dem under kudden och sova så gott!

.....  går jag ut och njuter igen.

Än har jag godsaker att skörda också. Gurkan växer, Störbönan Blauhilde kämpar på, för att inte tala om Grönkålen som äntligen lämnas ifred av kålfjärilarna.



 De få bondbönorna jag hade är skördade.


En krans av Vidjehortensian och lilla dockrosen The Fairy torkar fint.


Nu, gott folk, har det slutat att regna, nu passar jag på att gå ut. Ha det gott och tack för besöket.
Kram från =^.^= Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar