tisdag 10 september 2013

Fiskarna i dammen

Äntligen är det lite mörkare om kvällarna! Så att man kan sitta inne i stugan och ägna lite tid åt skrivandet och bildkrångel. 192 bilder hade samlats i kameran sedan sist. Jag började så bra med att rensa i mappen Senaste bilder, fixa till dem i webbformat, lägga in i rätta mapparna. Men det tar så´n tiiiid. Och är så tråååååkigt! Så jag ger mig själv lov att strunta i strukturen. Jag bara öser på istället.
Vad gör väl det om hundra år, att jag inte har någon ordning på mina bilder!?

Här är jag på inspektion hos en granne på kollo som äntligen har fyllt i vatten i sin fina damm och har så söta fiskar däri.

Från början var de fem och första gången jag såg dem stod de som på rad, likt bröderna Cartwright (har glömt hur det stavas) på sina hästar, liksom på språng. Men nu är de bara fyra (och jag får en känsla av att det kanske är en kissekatt som varit i farten). Eller så är det en fiskmås! Ja! Det är det så klart!

Vi är nog några kolonister som är ganska så avundsjuka på Annelie med fiskarna! Fast det är säkert bara jag som erkänner.
Nu vet jag att firrarna har flyttat till ett ställe där de kan övervintra. Hoppas att de klarar vintern och att jag får träffa dessa "kompisar" nästa sommar.

Må så gott alla vänner som undrat vart jag tog vägen! Hoppas att ni har det bra!

2 kommentarer:

  1. Oh så mysigt med en damm. Finns på min önskelista till trädgården. Men det är också en del skötsel med dammar och fiskar. Alger mm.
    Kul att du är tillbaka i blogglandet igen, du har varit saknad med dina härliga inlägg.
    Fullt upp med din verkstad kan jag tro :-)
    Ha en bra dag
    Kram/Annelie

    SvaraRadera
  2. Ja, fullt upp med nya verkstan! Igår undertecknade vi hyreskontraktet. Så nu räknar vi dagarna tills vi tar över. Känner mig lite bekymrad över hur förre "ägaren" ska få bort alla sina pinaler som formligen översvämmar lokalen.
    Sedan är det mycket nu med att avsluta kollo-verkstan, för att inte tala om allt som ska göras inför stängning av kolonin. Hur i hela friden hade man tid att jobba förut?!
    Kram =^.^= Inger

    SvaraRadera