onsdag 14 augusti 2013

Just idag är min trädgård vacker!

Så här är det med mig. Igår gillade jag inte min trädgård alls. Tyckte den var skräpig och att blommor och buskar stod på fel plats. Det mesta var överblommat, grödorna var angripna av otyg. Men idag. Då är den vacker så att jag blir tårögd. Nästan. Så där är det hela tiden under växtsäsongen. Min känsla för vackert och ovackert böljar fram och tillbaka.

Louis Odier, som blommar hela tiden trots att den har svartfläcksjuka på bladen.

Klematis Georg E, som blommar en gång till nu på sensommaren.

Louis en gång till, den doftar ljuvligt, jag borrar ner näsan i den varje gång jag går förbi.

New Dawn, blommar fast den ser lite klen ut.

Japansk Malört, som står helt galet till, men är fin ändå.

Klematis Summer Snow, som växer mig över huvudet.

Vad säger man om denna snödriva?

Vidjehortensia, här tillsammans med en liten dockros The Fairy.

Tyckte liksom att jag inte hade något som blommar just nu. Skulle dessa blommor inte räknas som blommande då? Här kommer fler!

Nu börjar Luktärterna äntligen blomma.

Den här godingen heter Violruta Doubble Hewit .......

..... och den svävar högt över alla andra perenner.

En Campanula som jag har glömt namnet på .....

...... är ju något av det vackraste som finns!

Sparrisen som har fått bär som snart lyser orange.

Lustiga knoppar, som jag får lite lust att klämma på.
Har inte listat ut vad det beror på att jag vissa dagar inte uppskattar min trädgård. Är väl inte nödvändigt heller, jag står verkligen ut med att det är så. Sån är jag. Behöver inte ändras.

Nu går jag ut i solen, sätter mig i min trädgunga och kollar på Campanulan som har daggen kvar i blommor och knoppar. Nästan så att man blir tårögd!

Kram och tack för besöket!

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam att känna så.
    Man behöver väl sina downs för att få underbara toppar av tacksamhet.
    Underbara bilder du visar, kan känna dofterna av rosorna.
    Ha det så gott i trädgungan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annelie! Skulle önska att jag hade en bättre kamera bara och att jag, om jag nu hade en bättre kamera, skulle kunna ta lika fina bilder som du gör. Det är en konst att komponera foton och inget man lär sig på en kvart, det vet jag.
      Kramkram

      Radera