söndag 23 februari 2014

Kulturkommittén

....... har haft planeringsmöte.
Vi träffades hemma hos Bitte i Hökarängen och började mötet med att mumsa i oss en supergod fiskgratäng som hon hade lagat. Den var inte för salt! ;)
Sedan var vi så effektiva, så som bara en samling slipade Listuddsdamer kan vara, och bestämde datum för varenda aktivitet i sommar och Annelie hade redan bokat föreningshuset. Vi lyckades också enas om var årets bussutflykt ska gå.
Kerstin och jag ska fixa vinster till vårt lotteri på koloniföreningens årsmöte i mars.
Jag föreslog att vi ska fråga Anne om hon vill hålla en kurs i att göra taklökstavlor. Titta här vilka fina hon gör:


Jag har redan paxat för att köpa en tavla.

Idag tog jag en promenad till Listudden. Solen sken en liten stund men sedan var det som vanligt igen dvs mulet. Så här:
Kollade grannarnas stugor och de var orörda. Hoppas att vi ska klara oss från inbrott nu. Runt hundra stugor har haft påhälsning av tjuvar eller vad man ska kalla dom. Den värsta inbrottsvåg jag har varit med om sedan jag kom till Listudden. Men vi har inte riktigt fattat vad de har varit ute efter. Flera säger att de inte har blivit av med något.
Hos Vera hittade jag dessa sötisar:


Det måste väl vara rekordtidigt?! Varför måste allt gå så fort nu för tiden?

Till sist: Är det någon som har ett bättre namn än Kulturkommittén på vårt gäng ? Detta namn får mig att tänka på någon trojka (även om vi är fler än tre) från Ryssland. Jag tar tacksamt emot förslag. Vårt uppdrag är att göra aktiviteter som sätter guldkant på kolonisternas tillvaro. Det kan vara allt från att ordna med loppis, föredrag, kurser och bussutflykter till att göra investeringar som att bidra till utemöbler och inredning till föreningshuset. Allt sådant som inte kan betalas av medlemsavgifterna.

Kramkramkram! Ha det gott! Vi hörs väl om pingvinerna sedan, eller hur?


5 kommentarer:

  1. Ja.... allt går verkligen snabbt numera.
    Skönt ändå att slippa snö och kyla.
    Ser fram emot en låååång vår.
    Varför inte heta Kulturnissar eller Kulturtanterna, eller Kulturfniss.
    Kulturhyss.
    Kul verkar ni ha och tavlorna var ju fina.
    Vi hörs.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, bra namnförslag! Särskilt de två sista. Jag funderar över detta med vårt namn på eget bevåg. De andra vet inget. De kanske tycker att vårt namn är perfekt. Jo, det är ganska tacksamt att vara med i ett sammanhang där det gäller att göra det trevligt för andra.
      Kram!

      Radera
  2. Kulturhjältarna
    Trivselministeriet
    De oumbärliga ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här kan jag inte välja det bästa. Om man får säga det själv så tycker jag alla tre skulle passa.

      Radera
    2. Här kan jag inte välja det bästa. Om man får säga det själv så tycker jag alla tre skulle passa.

      Radera