fredag 20 juni 2014

Morrrrr!

Men idag var det nära! Att vår midsommarstång här på Listudden hade förblivit vit och oklädd. Tänk att folket i 317 stugor är så himla tröga när det gäller att klä den förbaskade stången. Men gissa om det går bra att komma och dansa runt den. Joorå. Då vallfärdas det.

Jag kom med ett, som jag tycker, kreativt förslag. Vi målar stången grön och målar bladslingor i en annan grön nyans så slipper vi skövla våra björkar på deras löv. Ett par "riktiga" blomkransar på och vips så har vi en fin stång.

Vad säger ni? Skulle det inte vara skönt att slippa bli irriterad varje midsommaraftons förmiddag då vi, ca 5 personer, står där vid den oklädda stången.

Var ÄR alla mammor, pappor, far- och morföräldrar och deras telningar? Vill de verkligen inte vara med och plocka blommorna att klä stången med? Är det då ingen vuxen som förstår vilka barndomsminnen som kan skapas en så´n här dag?

Så här blev det till slut. Den bästa och finaste midsommarstång jag någonsin sett! Undrar när denna tradition kommer dö ut....... Lite orolig är jag allt. Fast en målad stång är kanske melodin för den moderna människan? Nya människor, nya traditioner.....




Cyklade förbi denna kolonilott idag. Snacka om sommaräng! Kan några planterade perenner slå detta i skönhet?

Min egen lilla midsommarbukett i min egentillverkade rakuvas.


Nu ska jag vila middag innan mitt arbetspass i stora tombolan uppe vid festplatsen börjar. På med dubbla fleeströjor, ut och dansa runt och ha det skoj hela natten lång.

Tittut, min gamla nattmarodör, Sivert Silver, söker närhet. Började tjata kl 3 i morse. Jag gav upp och "sparkade" ut honom kl 5. Å gud vad jag är trött!!!!!


Ha det gott, tjingelingpling!


2 kommentarer:

  1. Skönt att det blev en fin midsommarstång till slut.
    Tänk att katterna ska vara så pigga och keliga på natten. Det är samma här!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Meeeen ..Folk är såå bekväma . Alltid någon annan som ska fixa.Men din ide är ju superb..Låt den gro en stund..

    kram annbritt

    SvaraRadera